חיימוביץ' על תלושי המזון: "מה שחשוב לכם זה שילד יוכל לקנות צ'יפס?"

איתי גדסי No Comments on חיימוביץ' על תלושי המזון: "מה שחשוב לכם זה שילד יוכל לקנות צ'יפס?"

דיון מיוחד נערך בוועדת הפנים על תלושי המזון שיזם יו"ר ש"ס אריה דרעי. בדיון תקפה יו"ר הועדה מיקי חיימוביץ' כי חוץ מטבק וסיגריות לא הוגבלו הפריטים שיוכלו השכבות החלשות לרכוש. ח"כ משה ארבל השיב לה בדיון: "בגלל שהם חלשים אנחנו נכתיב להם מה לא לקנות?"

מוצרי מזון. אילוסטרציה צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דיון מיוחד נערך היום (שלישי) בוועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות יו"ר הועדה ח"כ מיקי חיימוביץ (כחול לבן) על הקצאת 700 מיליון ש"ח שהשיג יו"ר ש"ס כסיוע לשכבות החלשות בצורת תלושי מזון עקב משבר הקורונה הקשה.

בדיון שאלה יו"ר הועדה חיימוביץ' האם ניתן להגביל את המוצרים בתלושי המזון: בדיון התברר שתלושי ה'מזון' אינם מוגבלים למזון בלבד, ומלבד ההגבלה על רכישת סיגריות ואלכוהול, אפשר יהיה לרכוש תמורתם כל מה שבחנות.

"כשיש מערך כמו המיזם לביטחון תזונתי, שצבר ניסיון וידע ויודע מה לעשות, וכששר הפנים הצליח לגייס 700 מיליון שקל לטובת ביטחון תזונתי, איך ייתכן שלא משתמשים בידע? אני לא מצליחה להבין", תהתה יו"ר ועדת הפנים ח"כ מיקי חיימוביץ' בדיון על איכות המזון שיסופק באמצעות תלושי מזון.

עוד הוסיפה, "במסגרת ההתגייסות של המדינה לסייע לאזרחים שנפגעו, הוביל שר הפנים מהלך מבורך של חלוקת תלושי מזון בהיקף נרחב, במטרה לסייע למי שזקוק לכך ברכישת מוצרי מזון בסיסיים ולשמור, לכל הפחות, על הביטחון התזונתי שלהם. מטרת הוועדה לוודא שבעלי המומחיות, שכבר פועלים בשטח במיזם ממלכתי יוכלו לתרום ידע וניסיון, על מנת שכספי הציבור ימוצו באופן הטוב ביותר".

סיון להבי, מנהל אגף תקציבים במשרד הפנים: "אין מחלוקת על המהות. אירוע הביטחון התזונתי הוא אירוע ארוך טווח. צריך הסברה וחינוך מגיל צעיר וכל העוסקים בו מבורכים.  שוחחנו עם משרד הרווחה ועם העמותות. הם מחריגים טבק ואלכוהול מהתמיכות והסיוע. זה טאבו. גם אצלם התלושים לא מוגבלים חוץ מהגבלת טבק ואלכוהול. רצינו להשאיר את זכות הבחירה למשפחות. רוצים לאפשר להם את הכבוד לקנות מה שרגילים".

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי חיימוביץ' השיבה לה: "מה עם האחריות שלכם? אין לכם אחריות? אני מסירה את הכובע בפני הישגו של שר הפנים לגייס סכום כל כך משמעותי. זו הזדמנות היסטורית, ובסוף מה שחשוב לכם זה שילד יוכל לקנות צ'יפס?".

ח"כ משה ארבל אמר בתגובה: "בגלל שהם חלשים אנחנו נכתיב להם מה לא לקנות?".

גידי כרוך, מנכ"ל לקט ישראל אמר בדיון: "כמו שיש סל בריאות, צריך סל מזון. באמצעות הצלת מזון אנו יכולים להגדיל את ה700 מיליון במיליונים רבים נוספים, אבל מתעלמים מהעמותות, ממה שקורה, מלשכות הרווחה המקומיות. לדלג על עמותות זה לא להשתמש במשאב".

אלי כהן, מנכ"ל פתחון לב: "אנו מלווים 10,000 משפחות. על המכרז אני אומר כל הכבוד. נקודה. סימן קריאה. סוף סוף סכום משמעותי".

ח"כ אימאן חטיב יאסין הוסיף בדיון ואמר: "המצב מידרדר. לפני הקורונה 45% מהמשפחות הערביות היו תחת קו העוני. עכשיו 75% מדווחים על קושי ברכישת מזון. המזון הערבי המסורתי היה מאד בריא, אבל עברנו מחברה חקלאית לחברה עירונית. חיים בלחצים אדירים והמצב הכלכלי קשה. יוזמת משרד הפנים מבורכת, אבל הקריטריונים לא הוגנים".

בסיום הדיון אמרה יו"ר הועדה חיימוביץ': "לא רק שפסלו על הסף בקשה שהמיזם לביטחון תזונתי לקבל חלק מהתקציב שהוקצה לנושא, אלא שאפילו לא מצאו לנכון להתייעץ איתם ולהיעזר בהם לניסוח תנאי המכרז כגורם מקצועי בעל מומחיות בתחום. אנחנו צריכים לוודא שכספי המדינה שמוקצים לסוגיה הזאת, מחולקים בצורה מושכלת ומטיבה עם הנזקקים".



0 תגובות